MENTRUM
Nézettség

Éves nézettség: 2022

A decemberi adatok befutása után összesítettük a 2022-es nézettségi adatokat. Aki követte az egész éves jelentéseket, annak nem lesznek meglepetések, hogy miként változott meg az érdeklődés a gyerekcsatornáink iránt.

2021-ben sok év elvitathatatlan első helyezések után a Nickelodeon pozíciója veszélybe került. Bár a végső számok alapján még bezsebelte a dobogó legfelsőbb helyezését, havi bontásban többször is lecsúszott onnan. Ez a gyengülés 2022-ben is folytatódott, ami meg is látszik az összesített eredményeken. Átvette a vezetést ugyanis két óvodásokat megcélzó csatorna, ám így is a dobogón kapott helyezést a Nickelodeon, hajszállal lemaradva a második helyről.

Az első helyet tehát a Nick Jr. szerezte meg, magasan a legnagyobb közönségaránnyal, másfél százalékpontot ráverve a második helyezett JimJamre is. A JimJam sokkal nagyobb népszerűségnek örvend, mint egy éve, s mindezt úgy teszi, hogy a premierjeik száma elenyésző, csupán a nosztalgiára és a legfiatalabb korosztályra hagyatkozik. Népszerűségét az is jelzi, hogy év közben kétszer is sikerült megcsípnie a legelső helyet.

Elismerésre méltó még a Boomerang teljesítménye is, mely a futottak még kategóriából feltornázta magát a biztos középmezőnybe, alig lemaradva a Nicktoonstól, amelyiknek szintén csökkent a népszerűsége ebben a kiélezett versenyben. A Minimax is elkezdett erősödni az év második felében, de ez a végső eredményeken, csak minimálisan mutatkozik meg. És bár hiába magasabbak a közönségarányai, végeredményben egy helyet sikerült rontania is a korábbiakhoz képest.

A Cartoon Network idén is legalább ugyanolyan gyenge teljesítményt nyújtott mint korábban, bár aki követe a heti bontású adatokat, az észrevehette, hogy akadtak néha fellángolások, de azok a végeredményen nem mutatkoznak meg. A sor végéről a TV2 Kids teljesítményét kell még kiemelni, mely szintén tudott növekedést elérni, az év végén kimagasló eredményt is sikerült elérnie. Mely a korábbiakhoz képest nagyon fontos előrelépés. Kíváncsian figyeljük, hogy a későbbiekben miképpen tudja kamatoztatni ezt a népszerűséget és ez számunkra, nézőkre milyen újdonságokat hozhat.

A Disney Csatorna is nagyobb közönségaránnyal zárta az évet, a TeenNick pedig lezárta az első teljes évét, így helyezést is szerezhetett a 2021-es extra helyezése után. Sajnos így is csak az utolsó hely jutott neki, ami nem is annyira meglepő az éves teljesítménye alapján.

4-14-es korosztály, egész nap, közönségarány (SHR), 2022

1. Nick Jr. 9.035%
2. JimJam 7.21%
3. Nickelodeon 7.16%
4. Nicktoons 5.93%
5. Boomerang 5.27%
6. Minimax 3.56%
7. Disney Csatorna 3.47%
8. TV2 Kids 2.03%
9. Cartoon Network 1.92%
10. TeenNick 1.84%