MENTRUM
Ifjúsági

Éves nézettség: 2021

Összesítettük a 2021-es nézettségi adatokat. 2020-hoz képest történtek változások, átrendeződések. Nézzük ki hol helyezkedett az elmúlt éves eredményei alapján.

Az elmúlt években nem igazán akadt kihívója a Nickelodeonnak, ellenben 2021-el. Tavaly ugyanis nem egyszer fordult elő, hogy bár házon belül, de mégis sikerült kiszorulnia az első helyről. Azt is figyelembe kell venni, hogy az említett gyerekcsatornának már korántsem akkora az előnye a többiekkel szemben, konkrétan lefeleződött az eredménye. Ennek ellenére a 2021-ben elért összeredménye így is elegendő volt arra, hogy megszerezze az első helyet. Ám ilyen tendenciával könnyen előfordulhat, hogy jövő ilyenkor már új első helyezettet avathatunk.

A dobogó további két helyét a két testvércsatorna érte el, azaz a Nick Jr. és a Nicktoons, hasonló eredményeket elérve, mint egy évvel ezelőtt. Annyit viszont hozzá kell tenni, hogy ha figyelitek a havi jelentéseket, akkor észrevehettétek, hogy a Nicktoons a korábbi szárnyalásai után nagyjából szeptember óta gyengülésnek indult. Ellentétben vele, a Nick Jr. bár egész évben hullámzó teljesítményt szállított, ennek ellenére nem egyszer sikerült megcsípnie az első helyet is.

A 4. hely a JimJamé. Na nem azért, mert sokkal jobb eredményt ért volna el, mint egy éve – bár kétségtelen, hogy javított a számain; hanem mert a többiek annyira alámentek. Ettől függetlenül fontos kiemelni, hogy a JimJam az év második felében parádés eredményeket szállított, így komoly ellenféllé nőtte ki magát az óvodásokat és kisiskolásokat megszólító csatorna. Meglátjuk, hogy 2022-ben sikerül-e tartania ezt a szintet.

A Cartoon Network konkrétan lefelezte az egy évvel ezelőtti eredményeit, ezzel pedig a középmezőnyből a sor végére került. Igazából sokatok talán meg sem lep ez az eredmény, hiszen egész évben szenvedett a csatorna, év végére pedig elfogyni látszott. 

A Disney Csatorna bár szépíteni nem tudott, megtartani viszont sikerült a korábbi eredményeit. A TV2 Kids pedig sosem arról volt híres, hogy kimagasló eredményeket szállított volna, sőt, ám ennek ellenére magához képest javítani tudott tavalyhoz képest.

Végül pedig tegyünk említést a TeenNickről is. Épp egy éve indult a magyar nézők örömére, ám a reklámértékesítés márciustól lépett érvénybe, így a nézettséget is azóta mérik. Pontosan emiatt sajnos ebbe az összeállításba nem kerülhet be, ahol tizenkét havi eredményeket átlagolunk, ám a lista végére +1-ként befért 10 hónapnyi teljesítmény alapján. Nézettségileg a csatorna igencsak jól indult, a kezdeti érdeklődés megvolt felé, ám hamar kipukkadt az a bizonyos lufi, az év második felében a TV2 Kids-szel versenyeztek az utolsó helyért.

Íme tehát a 2021-es eredmények:

4-14-es korosztály, egész nap, közönségarány (SHR), 2021

1. Nickelodeon 6.38%
2. Nick Jr. 5.55%
3. Nicktoons 4.76%
4. JimJam 2.98%
5. Minimax 2.64%
6. Disney Csatorna 2.49%
7. Boomerang 1.96%
8. Cartoon Network 1.65%
9. TV2 Kids 0.835%

+1 TeenNick 1,084% (10 hónap alapján)