Felfrissíti arculatát a Nickelodeon, valamint modernizálva tér vissza a mindenki által ismert narancssárga Splat logó.
A Nickelodeon 2023 hátralévő részét egy új márkaidentitás és egy felfrissített on-air megjelenés bevezetésével tölti, amely a nosztalgiát idézi, és visszatér gyökereihez. A csatorna azzal kezdte a frissítést, hogy lefektesse az arculata alapjait, majd megtalálni, hogy a márka mely elemei tették eredetileg ikonikussá. Az eredmények? A narancssárga szín, a felirat, és az egyedi márkahang.De miért most? Kérdezhetnénk mi nézők, a Nickelodeon szerint pedig azért, mert idén nagyban játszanak és olyan alkotások érkeznek tőlük, mint a Tini Nindzsa Teknőcök: Mutáns káosz, a Mancs őrjárat: A szuperfilm, valamint érkezik a Paramount+-ra a Hamm Burger 2 és a Zoey 102.
Összefoglaltuk, hogy milyen arculatokkal rendelkezett korábban a Nickelodeon:
Az első Splat logó
Az első Splat logót az USA-ban először 1985-ben láthattuk, viszont 1993-ban, 2003-ban és 2006-ban egy kicsit modernebb kinézetet kapott, végül 2009. szeptember 28-án leváltották a jelenleg is használt logóra. Magyarországon 1998-tól az MSaton programblokként volt elérhető a Nickelodeon egészen 1999-ig, amikor hirtelen megszűnt a programblokk, majd 2000-ben újraindult önálló csatornaként. Tehát 1998-tól egészen 2010. február 14-ig láthattuk a hazai Nickelodeonon az ikonikus Splat logót. A 2000-es évek közepéig az amerikai feedhez hasonlóan nálunk is több logó volt használatban egyszerre, azaz volt olyan, hogy műsoronként változott a logó. A logók a képernyő jobb felső sarkában voltak láthatóak.
A jelenlegi logó első verziója:
2010. február 15-én újult meg először hazánkban a Nickelodeon, amikor leváltották az ikonikus Splat logót a jelenleg is használatban lévőre. Az első megújulásnál a logóval együtt az arculat is változott és ezzel együtt eltűntek a 90-es évekbeli sikersorozatok is a csatornáról. A megújulástól egészen 2013-ig folyamatosan mindig a három meglévő logó között váltogattak és a logók pozíciója is folyton változott. A logók vagy a bal felső vagy a jobb felső sarokban voltak láthatóak. Az alábbi logókat használták ebben az időintervallumban:
1. Nick logó
2. Átlátszó Nickelodeon logó
3. Sötétnarancssárga színű Nickelodeon logó
A jelenlegi logó második verziója:
2013-ban ismételten megváltozott a csatorna arculata és ezzel együtt a logó átkerült a képernyő bal felső sarkába, megkapta a jelenlegi színét és az első animációját is. Az új arculattal még egy újdonság jött a csatornára. Ennél az arculatnál vezették be azt, hogy a műsorok végefőcímét levágják és helyette a műsor végén alul megjelenik a műsor címe, az epizód gyártási éve, valamint a sorozat gyártójának a neve. 2015-ben a logó visszakerült a képernyő jobb felső sarkába és egy új animációt is kapott. Hazánkban 2017-ben pedig már a negyedik arculatát kapta meg a Nickelodeon, amivel együtt eltűntek a 2000-es évekbeli sikersorozatok a csatornáról. Az arculatváltással együtt ismét új animációt kapott a logó, amit az arculattal együtt egészen 2023. július 31-ig használnak.
A Splat logó visszatérése:
Az Egyesült Államokban a 2023-as Kid's Choice Awardsal együtt, egy kicsit modernebb formában visszatért a híres Splat logó és egy új arculatot is kapott a csatorna. A CEE, azaz a Közép-Kelet Európai feeden pedig 2023. augusztus 1-jén történik meg ez a változás. Az amerikai feeddel ellentétben a CEE feeden a feliratmentes arculat lesz látható, ahogyan azt megszokhattuk már az elmúlt években a korábbi arculatok esetében.
A cikk szerzője Drake.