A Cartoon Network ’Minden Pindúr számít’ címmel, felméréssel egybekötött kampányt folytat a magyar gyerekek önbizalmáról, önbecsüléséről.

Az akció egy széles körű felméréssel indult. A Cartoon Network az önbizalom-teszt mellett a gyerekek a www.powerpuffyourself.com alkalmazás segítségével saját Pindúr Pandúr avatárt készíthettek, valamint kideríthették milyen ’Pindúr faktorral’ rendelkeznek, azaz egy játékos személyiségteszttel segítségével megtudhatták milyen alap személyiségjegyek jellemzik őket, mik az erősségeik. A kampánysorozat január 28-án a Millipop Játszóházban folytatódott, ahol egyedi a Pindúr Pandúrok izgalmas világában egyedi fénykép készült minden kicsi Sziporka, Puszedli és Csuporka számára.
Kutatási eredmények
A pszichológusok által végzett, reprezentatív kutatásban 5 és 15 év közötti gyermekek vettek részt, a kitöltők megoszlása: 53% lány és 47% fiú, átlagéletkoruk 9 év és a legtöbb gyermek jelenleg alsó tagozatos tanuló. A Cartoon Network többek között arra volt kíváncsi, hogy mit jelent a gyermekek számára az önbizalom fogalma, az ő magabiztosságukat mi határozza meg, illetve, hogy a különböző helyzetekben hogyan érzik magukat.
A kitöltők közül a legtöbbek (56%) szerint az önbizalom általánosságban azt jelenti, hogy egy adott feladatot, tevékenységet magabiztosan, hozzáértően végez valaki. Ezen kívül nagy arányban kötötték össze az erős vagyok (43%) és a jó vagyok érzésének (41%) fogalmát az önbizalommal, kevesebb (37%) gyerek véli úgy, hogy az igazi önbizalom az, ha nem mások véleménye alapján határozza meg magát valaki. A kevesebb önbizalommal rendelkező gyermekek számára az önbizalom jelentése: Jól vagyok. Okos vagyok. Sok pénzem van. A sok önbizalommal rendelkező gyermekek számára az önbizalom azt jelenti, hogy nem számít más mit gondol az emberről.
A kevesebb önbizalommal rendelkező gyermekek számára a dicséret és a közösségi média, a közepes önbizalommal rendelkező gyermekek számára a dicséret és barátaik száma, míg a nagy önbizalommal bíró gyermekeknek a családjukkal és barátaikkal való kapcsolat minősége határozza meg önbizalmuk és magabiztosságuk alapjait.
Az önbizalom mértéke az alábbi környezetekre, helyzetekre vonatkozóan került felmérésre: otthon, sportolás, barátok, iskola, közösségi média, új szituáció. A kutatásban résztvevő gyermekek magabiztossága az otthoni környezetben és a barátokkal a legmagasabb (85% feletti). Az iskolában és sportolás közben a kitöltők több, mint 60%-a érzi magát magabiztosnak.
A kitöltő gyermekek közül csupán 55% használ valamilyen közösségi média felületet. Ők legnagyobb arányban a Facebookot, Instagramot és a Snapchatet használják. Ezek mellett pedig a Youtube-ot és a Vibert is nagyobb népszerűség övezi a gyermekek körében.
A Cartoon Network önbizalom kutatásának eredményei arra engednek következtetni, hogy a fiatalabb korosztály számára több síkú fogalom az önbizalom, melyet leginkább a tevékenységeikkel, az elismeréssel, a számukra jelentős személyekkel és saját eredményeikkel, azaz külső tényezőkkel kapcsolnak össze. Ezen belül is megfigyelhető azonban egy erős szegmentáció: akik általánosságban és a legtöbb helyzetben magabiztosnak érzik magukat, első helyen a szüleikkel, testvéreikkel és barátaikkal való kapcsolat áll, az önbizalmukat mégis a saját benyomásuk, véleményük alapján határozzák meg.
Forrás: Turner