MENTRUM

Elkészült a magyar HBO MAX első saját gyártású realityje

Az HBO Max augusztusban leforgatta az első magyar, saját gyártású realityjét. A híd (The Bridge) című produkcióban a játékosok feladata egy 250 méteres híd megépítése volt, amellyel eljuthattak az összesen 30 millió forintos fődíjhoz.

A produkció helyszíne a romániai Bélesi tó környéke volt. A produkciós és gyártási feladatokat a hazai piac egyik kiemelkedő tartalomgyártója a Free Monkeys Production végezte, az eredeti spanyol Banijay formátum megalkotója a Banijay Iberia helyi cége, a Zeppelin. A legújabb változatra vonatkozó szerződést a Banijay Rights, a Banijay globális forgalmazási részlege kötötte.

Az HBO már régóta tervezgette, hogy az amerikai HBO Maxon sikerrel futó realityhez hasonlóan itthon is belekóstol a non-scripted műfajba. A választás az öt országban, köztük Ausztráliában, Brazíliában és Angliában már ismert és szeretett A híd című formátumra esett.

Závorszky Anna, az HBO producere szerint: “A csatornánkon megtalálható tartalmak a minőségi szórakoztatás élményét nyújtják, ennek megfelelően kerestünk olyan reality műsort mely egyszerre hat az érzelmekre és a felmerülő morális dilemmáival elgondolkodtat. Úgy gondoltuk ez a történet jól fog rezonálni a nézők hétköznapi dilemmáival. A Híd (The Bridge) formátumban egy festői és szinte izolált természetben feszül egymásnak a közösség és az egyéni érdek, miközben a játékosok küzdelmével látványosan épül a nyereményhez vezető út.“

“A Híd egy összetett történet az elejétől a végéig, nincsenek benne formalizált elemek, semmi hasonló nem volt még a magyar piacon. Ennek a történetnek az a célja, hogy a szereplők felépítsenek egy hidat, és ezzel párhuzamosan híd keletkezzen az emberek között is.” - mondta Rubin Kristóf, a Free Monkeys Production producere. 

A játék során egy csapat idegen találkozik a vadonban, és csak egy közös van bennünk: mindannyian a 30 milliós nyereményt akarják. A pénz mindössze 250 méterre van tőlük, ám ahhoz, hogy elérjék azt, össze kell fogniuk. Csapatként versenyt futnak az idővel, miközben egyenként is erkölcsi dilemmákkal szembesülnek. 

„A híd stratégiára, együttműködésre és bizalomra épülő játék. Szórakoztató kaland, ami alapvető emberi, morális kérdéseket vet fel: megosztanád vagy ellopnád az életed megváltoztató összeget valakitől, akit csak néhány napja ismersz? A brazil közönség nagyon szerette az HBO Maxon futó műsort, alig várjuk, hogy a magyar nézők is láthassák. – tette hozzá Annelies Sitvast, az HBO Max EMEA unscripted tartalmakért felelős vezetője.

A híd műsorvezetője a korábban újságíróként tevékenykedő, és egyik legnépszerűbb youtuberként ismert Magyarósi Csaba lesz. 

“Nagyon tetszett ennek a műsornak az üzenete, hogy a szereplőknek össze kell fogniuk és közösen kell alkotni, megépíteni valamit a semmiből. Ez szerintem 2022-ben, Magyarországon különösen fontos és a műsor nézése közben talán mindannyian tanulhatunk valamit az együttműködés erejéről” - foglalta össze gondolatait a műsorvezető.