MENTRUM

Idén ősszel új saját gyártású tartalmakkal bővül a Da Vinci Kids kínálata

A minőségi, szórakoztató ismeretterjesztés képviselője új saját gyártású produkciókkal kapcsolódik az iskolakezdéshez. A STEAM fókuszú kiterjesztett tartalomfejlesztési stratégia részeként a szülők két új Da Vinci Kids sorozat és több, mint húsz, a Yale Egyetem Play2Prevent Laborja által kvalifikált matematikai játék segítségével fejleszthetik a gyerekeket.

Immár közhely, hogy ma a gyerekeket sokkal több inger éri, mint régen. A szülők és a pedagógusok felelőssége és feladata, hogy megtalálják az életkornak megfelelő figyelemfelkeltő ismeretterjesztő tartalmakat, melyekkel a tanulás élmény lehet.

A STEAM-metodika, az élményalapú tanulás és tanítás lényege, hogy a jelenségekre és az ott megjelenő többrétű tudásrakoncentrál a tantárgyi bontás helyett.  A STEAM (Science, Technology, Engineering, Art&Craft&Design, Math)oktatási struktúra célja, hogy a diákok játszva tanulhassák a természettudományi tárgyakat, és a fizika, a matematika, a kémia és a biológia ne számítson mumusnak a kisiskolások körében.

A Da Vinci Media tartalomkínálatát eddig is határozottan jellemezte a STEAM fókusz, a megújult tartalomfejlesztési stratégiában viszont már alapvető szerepet kap. A STEAMélmény és projekt-alapú oktatás előnye, hogy a különböző tudáscsoportokat integrálva tanítja, és a tárgyalkotás bevonásával “learning-by-making” teszi kézzelfoghatóvá az elméleti tudást. Erre példa a Da Vinci tartalmai közül a házi komposztáló egyszerű összeállítása, az iránytű készítése, vagy a főzés közben zajló kémiai folyamatok megismertetése.



Az új produkciók közül a Kreatív csodák műhelye premier sorozatban otthon található anyagokból mutatják meg a dolgok működését, miközben a kapcsolódó tudományos ismereteket is megmagyarázzák.A Smorph és az áram műsor pedig az elektromosságról tanít fontos ismereteket. Áramkörök, feszültség, elektronok: egy eredeti karakter segítségével minden epizódban egyszerű és szórakoztató kísérletek mutatják be közérthetően ezt a komplex témát.



„Saját gyártású tartalmainkat az elmúlt évek oktatási tartalomszolgáltatás terén szerzett tapasztalataink alapján fejlesztettük. Ezek a műsorok bevonják a gyerekeket, miközben értelmes időtöltést és a való életben is jól hasznosítható ismereteket nyújtanak.” – mondja Luca Fiore, tartalomfejlesztési igazgató. „Emellett STEAM tartalmainkkal a kreatív és kritikai gondolkodást, a nyitottságot, a probléma-megoldó és társas intelligencia képességet is szeretnénk fejleszteni.” – teszi hozzá.

A kiterjesztett tartalomfejlesztési stratégia része 21 új, matekos készségeket fejlesztő matematikai játék is, ezeket a Yale Egyetem Play2Prevent Laborja nemrégiben hatékony oktatási tartalomként minősítette. Minden játék más-más matematikai készséget fejleszt, és a Da Vinci Kids oktatási alkalmazásban érhető el.



„Azt tapasztaljuk, hogy a szülők szeretnének digitális tartalmakat használni a gyerekek oktatásásban, de bizonytalanok. A Da Vinci programjai és játékai módszertani és pedagógiai szempontból és nem utolsó sorban az élményfaktor tekintetében is megfelelnek a 21. századi követelményeknek.” – mondja Merényi Tímea, a Da Vinci Media hazai marketingvezetője.

A természettudományos ismeretekhez való kedvcsinálás tehát remekül megoldható a Da Vinci Kids új saját tartalmaival, melyek lenyűgözik a gyerekeket. A berlini központú Da Vinci-nél továbbra is cél,hogy a diákoknak új szemléletmódot, új készségeket adjanak át, mindezt élményalapon, szórakoztató módon.