MENTRUM

Érdekességek az HBO GO-ról 2019-ben

A streaming világában is sok változás történt, de nézzük ezt az HBO GO-ra lebontva. Az alábbiakban pár érdekességet találhattok az HBO GO-ról általánosságban, milyen is egy HBO GO fogyasztó illetve hogy mi a helyzet sorozatok/filmek terén.

Az HBO csapata küldött néhány érdekességet így év végére, hogy megtudjuk miben volt erős idén az HBO GO. Az év végén szokás statisztikai adatokat közölni, íme most a magyar streaming szolgáltató adatai.

HBO GO ÁLTALÁNOSSÁGBAN

- Idén már 2. születésnapját ünnepli az HBO GO online videótár D2C (direct to consumer), azaz a közvetlen, online előfizetési modellje
- 2018-hoz képest, 2019-ben megháromszoroztuk az HBO GO-ra közvetlenül előfizetők számát (D2C)
- Ezzel Magyarország a 2. helyen áll az HBO GO-ra közvetlenül előfizetők számát tekintve a CE régióban, megelőzve Romániát és Csehországot is!!!
- Emellett, az operátorokon keresztüli (B2B előfizetési modell) regisztrált userek száma is jelentős mértékben növekedett tovább, a növekedés üteme duplája volt idén 2018-hoz képest.
- CLV mutató bevezetése: Costumer Lifetime Value (felhasználói életciklus): Nem elhanyagolható az a tény sem, hogy a magyar HBO GO előfizetők kifejezetten lojálisak a többi CE országhoz képest viszonyítva.

MILYEN EGY HBO GO FELHASZNÁLÓ?

- legértékesebb streaming korcsoport a 18-24 korosztály (ők mutatták a legnagyobb hajlandóságot a regisztrációra)*
- legkevésbé affinis célcsoport: 55-64*
- a nemek aránya kiegyenlített!*
- a legtöbb felhasználó már mobil eszközt használ az HBO GO fogyasztására*
- operációs rendszer szempontjából Android túlsúly (73%)
- a letöltés funkció tekintetében Magyarország az első! **
- kontent fogyasztás ideje: A felhasználási szokások ebben a tekintetben változtak, a korábbi szombat-vasárnaphoz képest, ma már a vasárnap mellett a hétfőn használják a legtöbben az HBO GO-t. Nem véletlen, - hiszem számos sorozat új részei hétfőtől érhetők el az HBO GO kínálatában.
- eszköz használat: mobil (50%) > nagyképernyő (30%) > számítógép (20%)
- jól megfigyelhető különbség, hogy a D2C előfizetőkkel szemben, a B2B felhasználók még mindig inkább a számítógépen és nagyképernyőn fogyasztják az HBO GO tartalmait, azok közül is inkább a filmeket és náluk továbbra is a hétvégi napok generálják a legtöbb megtekintést.
- Ez is jól mutatja, hogy a két különböző előfizetési modell két eltérő fogyasztási szokással bíró célcsoporttal rendelkezik.
*Forrás: Google Analytics

TARTALOM FOGYASZTÁS

Erősödött a Young Adult tartalom iránti érdeklődés!!!

- Mocsárlény (Swamp Thing): a legtöbbet letöltött sorozat november folyamán! A 2. legnézettebb tartalom novemberben az HBO GO-n!
- Legacies – A sötétség öröksége: top 5-ös tartalom Magyarországon a 2. évad premierjétől kezdve!
- Manifest: a végig nézési arány 80% fölötti!!!! Az összes résznek!

LEGNÉZETTEBB SOROZAT 2019-BEN TOP10

10. Nagypályások
9. Modern család
8. Időbevándorlók
7. Az ifjú Sheldon
6. Agymenők
5. Eufória
4. Hatalmas kis hazugságok
3. A szolgálólány meséje
2. Trónok harca
1. Csernobil

LEGTÖBBSZÖR LETÖLTÖTT SOROZAT 2019-BEN TOP10

10. Nagypályások
9. Castle Rock
8. Manifest
7. Mocsárlény
6. Trónok harca
5. Az ifjú Sheldon
4. Csernobil
3. Legacies – A sötétség öröksége
2. Watchmen
1. Az Úr sötét anyagai